Prekės ženklo vystymas

2 min read

Prekės ženklas yra daugiau nei logotipas ar firminės spalvos ir jis yra kur kas daug daugiau nei ideali viršelio nuotrauka. Prekės ženklas kuria pojūtį. Tai yra tai, kaip priverčiate jaustis savo klientus (vaizdas, garsas, skonis, lytėjimas, kvapas). Jis kuriamas laikantis nuoseklaus požiūrio į kiekvieną kliento sąveiką su Jūsų prekės ženklu.

Socialiniai tinklų platformos iš bendravimo su draugais iš vidurinės mokyklos ir giminaičiais jau kuris laikas perėjo į kitą, kur kas aukštesnį etapą. Šiais laikais jos tapo tikra aukso kasykla verslams ir prekės ženklams, jeigu tik teisingai vykdoma komunikacija bei rinkodaros strategijos. Tačiau nėra vieno teisingo būdo, kaip tai padaryti. Reikia bandyti, bandyti ir dar kartą bandyti.

Bet svarbiausia - prekės ženklo vystymo strategija ir nuoseklus jos įgyvendinimas:

  • Nuoseklus vizualinis identitetas. Užtikrinkite, kad Jūsų naudojamų socialinių tinklų profiliai turėtų bendrą vizualųjį identitetą (profilio nuotraukos, profilio užsklandos, spalvos ir t.t. Jie nebūtinai turi būti identiški, tačiau bent jau Jūsų naudojamos prekinio ženklo spalvos grafiniame turinyje turėtų būti tokios pačios), pagal kurį žmonės atpažintų Jus kaip prekės ženklą.

  • Atpažįstamumas. Kai jau turite nuoseklų vaizdinį prekės ženklą visuose socialinių tinklų paskyrose, laikas jį patobulinti. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad reikia užtikrinti, kad jūsų nuotraukose, vizualiojoje komunikacijoje ir vaizdo įrašuose būtų tos pačios spalvos ir šriftai. Kai kas nors apsilanko Jūsų „Instagram“ paskyroje, ar jiems iš karto pastebimas pasirinktas naudoti filtras arba spalvų paletė? Ar sukurtoje video medžiagoje naudojami tie patys šriftai, kaip ir prekės ženklo firminiame stiliuje?

  • Prekės ženklo charakteris (angl. “marketing persona”). Socialinių tinklų rinkodaroje ir marketinge naudokite skirtingus prekės ženklo charakterius. „Instagram“ auditorija dažniausiai yra jaunesnė nei „Facebook“. Todėl jei naudosite tą patį turinį abiejuose tinkluose, gali būti, kad jis nesugeneruos vienodos naudos.

  • Prekės ženklo balsas ir tonas (angl. “brand voice and tone”). Paprastai prekiniai ženklai socialinių tinklų paskyros turi tam tikrą charakterį. Kaip pvz., vieni renkasi žaismingą, šmaikštų, kiti labai rimtą, profesionalų ir pan. Komunikavimo balsas ir tonas turėtų apimti tokią sritis kaip prekės ženklo charakteris, prekės ženklo asmenybės bruožai ir naudojamas žodynas. Tikslinė auditorija pastebi net mažiausias detales, pvz., ar vartojate terminą „klientai“, ar „užsakovai“. Dėmesys detalėms padės Jums rašyti nuosekliai.

  • Strategija. Socialinių tinklų strategija yra svarbiausia dalis jūsų veiklos sėkmės. Norint pasiekti naudingą rezultatą, reikia turėti aiškią strategiją, kuri apima jūsų tikslus, veiklos planą, priemones bei priežiūros procesą. Visada rekomenduojame prieš kuriant strategiją atlikti socialinių tinklų auditą, ir tik išanalizavus, kokiame taške esate, kokias priemones ir įrankius naudojate, kas veikia ir kas ne, galima pereiti prie strategijos kūrimo ir įgyvendinimo.